dijous, 18 de febrer del 2016

Repàs setmanal (08/02/2016 - 12/02/2016)

A l'assignatura de Llengua i Literatura Valenciana, concretament per als alumnes de 4t d'ESO, s'ha tractat un apartat vital i genuí de la literatura catalana: el modernisme. De fet, Elvira Buades explicà a l'alumnat la importància i la influència d'aquest moviment en molts àmbits de la vida catalana, com a element renovador de la societat, l'arquitectura, la concepció de la literatura, etc. Se'ls ha explicat els conceptes bàsics del modernisme, la seua estètica i alguns dels seus gèneres, amb la figura de Joan Maragall com un dels referents de la poesia modernista. A més a més, aprofitant l'avinentesa, hem emprat l'ordinador per a fer una petita mostra de l'expressivitat i les particularitats de l'arquitectura modernista a Barcelona i altres localitats de la provincia d'Alacant. 

D'altra banda, pel que fa a l'alumnat de 3t d'ESO, aquesta setmana l'han dedicada a repassar exercicis de la setmana passada, vinculats amb els verbs i la correcta conjugació d'aquests, sobretot incidint en els verbs irregulars i les formes pures i incoatives. Al mateix temps, altres dies també s'han destinat a les formacions verbals no personals: infinitiu, gerundi i participi; sobretot amb les formes més complicades o menys habituals. La metodologia s'ha basat en l'explicació, la resolució de dubtes, la realització de més activitats, a tall de reforç (tenint en compte la importància d'aquest tema) i la correcció d'aquestes.

Una altra de les activitats importants d'aquesta setmana fou la reunió mantinguda amb Rosario Salazar, del departament d'Orientació de l'institut.  Ens va informar de les activitats que realitzen ella i la seua companya de departament: tasques de diversificació, recopilació d'informació de l'estat de cada xiquet i xiqueta amb el perfil de cadascú.  A l'IES Lloixa hi ha un total de 40 alumnes amb necessitats de compensació educativa, bàsicament pels següents motius: situació d'acollida, escolarització tardana  i el poc domini d'alguna de les llengües del País Valencià. Al llarg de la reunió, Rosario Salazar va insistir, sobretot, en la necessitat d'interioritzar que  "cada professor forma part de la funció docent i li correspon exercir-la a tot el professorat". 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada