Dilluns, dia 1 de febrer, vàrem començar la nostra activitat a l'IES Lloixa de Sant Joan d'Alacant. Teresa López, la coordinadora del Màster en Formació del Professorat de l'institut, fou l'encarregada de fer la presentació de les pràctiques que haurem de fer, tot mostrant-nos la metodologia, els recursos per a la recerca de material (pàgina web de l'IES Lloixa, diferents departaments de treball), i ens ha assignat, definitivament, el tutor que li pertocava a cada alumne en pràctiques. Posteriorment, ens ha ensenyat les diferents aules i altres llocs d'interés del centre. Abans d'acabar aquesta jornada he conegut a la meua tutora de l'especialitat de Llengua i Literatura Valenciana, Elvira Buades.
Aquesta setmana , bona part dels alumnes, hem pogut assitir a una reunió del Consell Escolar (03/02/2016). Ha estat una reunió breu que ha servit per a aprovar els pressupost del 2015 i el del 2016. A més a més, s'ha triat un logotip nou per a l'institut i s'ha aprovat una activitat d'evacuació d'alumnes i personal del centre docent, mitjançant una falsa alarma, supervisada per bombers i policia local.
Al marge de la presentació del centre i l'assistència al Consell Escolar, durant aquesta setmana ja he pogut assistir a les classes programades per Elvira Buades i conèixer l'alumnat; un conjunt d'alumnes pertanyents als cursos de 3º de la ESO i 4º de la ESO. Pel que fa a l'alumnat de 3º de la ESO, aquesta setmana han treballat el resum, la sintetització de les idees, fixant-se en unes vinyetes que havien d'explicar de forma seqüencial i resumida; a més a més, a banda d'això, també han repassat l'origen de la llengua valenciana, mitjaçant la seua etimologia, centrant-se sobretot amb l'origen de paraules de procedència llatina (tant cultismes com paraules populars). Finalment, a mode d'introducció, han rebut l'explicació de la formació de diferents verbs irregulars i han procedit a realizar algunes activitats relacionades.
Quant als alumnes de 4º de la ESO, han esmerçat bona part del seu temps a la realització d'exercicis amb els pronoms febles. Les primeres sessions les dedicaren al desenvolupament de l'atribut, el Complement Directe, el Complement Indirecte i el Complement Circumstancial, de forma independent, en diferents activitats. Posteriorment, han acabat la setmana amb la combinació de diferents pronoms febles (CD+CI) en una mateixa oració, per tant, amb un nivell superior de dificultat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada